
IDEARI DE L’ESCOLA LEXIA
v
La nostra institució escolar es vol
definir dins d’un context social a més de l’exclusivitat escolar. Es a dir,
l’escola com a servei pot adequar la
seva acció depenent de les necessitats educatives dels alumnes, que no tan sols
han de ser instructives.
v
L’escola entén l’educació com un procés
integral que es desenvolupa tot tenint en compte les dimensions individual i
social de l’alumne, que cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits diversos: físics,
intel·lectuals, moral, etc…considerant el conjunt de capacitats i potències de
l’alumne.
v
En l’aspecte instructiu s’intentarà
l’adopció de sistemes actius, no autoritaris, que impliquen la participació i
la no discriminació ni per religió, origen o procedència dels alumnes, ni per
cap altre motiu.
v
Tot i que ens definim com una escola no
confessional, creiem que s’ha d’educar en el sentit ètic de l’ésser humà i que
cal ajudar l’alumne, dins d’un marc de llibertat, a trobar la seva resposta
personal a la vida.
v
Veiem a l’escola com la institució on
l’alumne ha de trobar la desposta adequada a les necessitats evolutives que
configuren la seva identitat individual i social. Els ajudem a descobrir i
potenciar les seves possibilitats intel·lectuals, afectives i físiques.
v
Reconeixem els valors individuals i de
grup que es troben en la família i en el seu
entorn físic immediat, al barri i a la ciutat, per la qual cosa establim una
relació d’informació permanent amb la família.
NORMES GENERALS
v
L’ Escola Lexia estableix unes normes
generals per al millor funcionament del centre que s’han de respectar:
1.
L’escola comença les classes a les 09.15
h i les finalitza a les 17.00 hores. No disposem de servei d’acollida
2.
Preguem màxima puntualitat en els horaris
d’entrada i sortida dels alumnes
3.
Si alguna vegada no pot venir a buscar a
l’alumne la persona que ho fa
habitualment, haureu d’avisar o presentar a la persona que el vingui a
recollir, ja que no se’l lliurarà a cap persona desconeguda
4.
Es necessari avisar a secretaria abans de
les 10 hores del matí el dia que els alumnes no puguin assistir a classe,
especialment si venen sols
5.
Sempre que l’alumne, per desig dels
pares, vagi sol, haurà de portar una autorització signada, tanmateix si ha de sortir
abans de l’escola
6.
En el cas
de que la família canviï de domicili o telèfon, s’haurà de comunicar de
manera URGENT a secretaria
7.
Si l’alumne, al llarg del curs canvia de
metge especialista, psicòleg, neuròleg o bé inicia algun tractament de suport,
és molt important que ho comuniqueu al professor/a. En el cas de que prengui
una medicació continuada, és IMPRESCINDIBLE omplir l’autorització per
subministrar el medicament
8.
Per tal d’afavorir una comunicació fluïda
entre pares i escola, cada alumne tindrà un quadern o agenda on s’anotarà
qualsevol notificació. Totes les notes s’hauran de signar a fi de tenir
constància que han estat llegides. Es
molt important que ens tornin signades totes les circulars en què es sol·licita
resposta, tant si és afirmativa com negativa
CURS 2012 - 2013
v
Inici de curs:
- El curs s’iniciarà el dia 12 de setembre i finalitzarà el 22 de juny a les 14.00 hores
v
Horaris lectius primària:
- Entrada: 09.15 h del matí
- Sortida: 17.00 h de la tarda
v
Variació d’horaris:
- Grup de PQPI - 09.15 a 14.15 h (dimecres i divendres)
- Grup de CIATE - 09.15 a 14.15 h (dilluns i divendres)
v
Les absències i retards hauran de ser comunicats per telèfon
a l’Escola
v
L’Escola no es fa responsable dels nens
que arribin abans o es quedin fins més tard de les hores esmentades
v
No és concediran permisos de sortida
abans de les 17.00 hores no justificats
v
Sol·licitud d’entrevistes:
- Les famílies seran ateses els dies i hores proposats pels tutors/es
- Les famílies sol·licitaran les entrevistes a secretaria o via agenda de l’alumne
v
Reunions informatives:
- A partir de l´1 d’octubre amb la presentació dels tutors de curs
- Les dates es comuniquen amb una setmana d’antelació
CURS 2012 - 2013
v
Dies assenyalats que es celebren a
l’escola:
- La Castanyada. Elaboració de panellets, cocció i menjada de castanyes
- Nadal. Festa de Nadal amb representació i cantada de nadales
- Carnestoltes. Cercavila amb disfresses i cremada del Ninot
- Sant Jordi. Dia del llibre. Paradeta ESO i PQPI per venda de roses i llibres
- Fi de curs. Festa organitzada per l’AMPA amb diverses activitats pels alumnes. Exposició dels treballs dels alumnes
v
Calendari de festius pel curs 2012-2013:
q
11 de setembre (Diada Nacional de
Catalunya)
q
24 de setembre (la Mercè)
q
12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya)
q
1 de novembre (Tots Sants)
q
6 de desembre (Dia de la Constitució)
q
25 de desembre (Nadal)
q
26 de desembre (Sant Esteve)
q
Nadal: del 22 de desembre del 2012 al 7
de gener del 2013
q
Setmana Santa: del 23 de març a l’1
d’abril del 2013
q
1 de maig (Festa del Treball)
q
20 de maig (segona Pasqua)
q
24 de juny (Sant Joan)
q
15 d’agost (l’Assumpció)
v
Dies de lliure disposició:
q
2 de Novembre
q
7 de Desembre
q
11 de Febrer
q
21 de Maig
v
Serveis que ofereix l’escola:
- Servei de menjador:
q
Servei mensual que inclou el dinar i
l’esbarjo amb servei de monitors
q
Els alumnes es podran quedar a dinar de
manera esporàdica avisant a l’hora d’entrada
q
En cas de que l’alumne necessiti règim,
s’haurà de demanar per escrit
q
No es faran bonificacions de menjador per
manca d’assistència
q
Per
donar-se de baixa d’aquest servei s’haurà d’avisar amb 15 dies d’antel·lació
- Convivències opcionals i sortides culturals obligatòries
- Activitats Extraescolars: Bàsquet, Futbol (al Velòdrom d’Horta) i taller d’ expressió Artística. Totes les activitats extraescolars està organitzades per l’AMPA de l’escola
- Natació:
q
Per a nens i nenes de 5 a 12 anys, un cop per setmana
a la piscina del complex esportiu de
l’Hospitalet Nord (Avda. Manuel Azaña, s/n)
q
Per alumnes de l’ESO, un cop per setmana
trimestralment al Poliesportiu Rocafort
(Floridablanca, 41)
EL TEMPS DEL
MIGDIA
v
El temps del migdia: el menjador escolar
és un servei que ofereix l’escola a les famílies. La franja horària forma part
d’un temps que engloba el moment de dinar i el temps de lleure. Per tal que
aquest espai sigui un temps d’enriquiment personal i complementi la relació i
la convivència cal marcar unes normes i uns objectius que s’han de complir.
L’assoliment d’aquests farà que l’espai de menjador mantingui una línia
educativa amb l’escola.
v
Objectius del menjador: assolir uns
hàbits, unes normes de conducta que permetin potenciar l’autonomia personal
dels alumnes i mantenir un clima de respecte i convivència:
1.
Integrar el nen/a en la dinàmica del menjador
- Desenvolupar coneixements amb els estris de menjar, la neteja i altres components del menjador
- Desenvolupar l’aprenentatge d’aquelles tècniques que suposin una innovació per a ells
- Fomentar els hàbits de convivència vers els mestres, els monitors, els seus companys i de respecte pel material i les instal·lacions
- Aprendre a rentar-se les mans abans de dinar
- Treballar els hàbits relacionats amb el menjador que esmentem: higiene, respecte, utilització dels estris de menjar etc…
- Viure un àmbit de convivència entre els nens del menjador vetllant per les relacions interpersonals i intergrupals
- Utilitzar el diàleg com a eina per resoldre conflictes
v
Normes del menjador:
- Quan s’entra al menjador cal tenir les mans ben netes
- Seure a la taula que els monitors i/o responsables considerin oportú
- Utilitzar el tovalló
- Seure correctament a taula
- Alçar la ma per demanar el que es necessiti
- Parlar amb un to de veu normal
- Començar pel primer plat i utilitzar correctament els coberts
- Es remarcaran els hàbits d’autonomia corresponents a cada edat
- Ningú pot sortir del menjador amb menjar
v
Normes del pati:
- Cal respectar el material i les zones de joc, així com mantenir el pati net
- Fer cas de l’avís d’entrada del menjador
- Mantenir el respecte cap els monitors i els companys
v
Picnic: els dies de sortides programades,
els alumnes que fan us del servei de menjador, tindran un picnic.
v
Baixes i altes del servei de menjador:
s’han de comunicar abans del dia 15 de
cada mes i la baixa es donarà per mesos sencers
v
Dietes i medicació: el servei de menjador
pot disposar de dieta i medicació sempre i quan es sol·licitin per escrit a la
tutora a l’entrada a la classe. Si no es notifica per escrit, no es podrà
servir la dieta
v
En cas de que l’alumne hagi de prendre
qualsevol medicament en l’horari de menjador ha de portar una autorització signada dels pares on hi
consti el nom del nen/a, l’ horari i la quantitat que ha de prendre. Si no es notifica per escrit, no es podrà subministrar
el medicament
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada