divendres, 10 de juny del 2011

BUTLLETÍ INFORMATIU ESCOLA LEXIA

ESCOLA LEXIA
CENTRE CONCERTAT
Dades de contacte:
C/ Gomis, 102 – 104
08023 Barcelona
Tel. 93.417.07.39.
Fax. 93.551.03.77.
e-mail: a8003774@xtec.cat
_______________________________________
IDEARI DE L’ESCOLA LEXIA

______________________________________
  • La nostra institució escolar es vol definir dins d’un context social a més de l’exclusivitat esolar. Es a dir, l’escola com a servei pot adequar la seva acció depenent de les necessitats educatives dels alumnes, que no tan sols han de ser instructives.
  • L’escola concebeix l’eduació com un procés integral que es desenvoolupa tot tenint en compte les dimensions individual i social de l’alumne, que cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits diversos: físics, intel•lectuals, moral, etc…considerant el conjunt de capacitats i potències de l’alumne.
  • En l’aspecte instructiu s’intentarà l’adopció de sistemes actius, no autoritaris, que impliquen la participació i la no discriminació, ni per religió, origen o procedència dels alumnes, ni per cap altre motiu.
  •  Tot i que ens definim com una escola no confessional, creiem que s’ha d’educar en el sentit ètic de l’ésser humà i que cal ajudar l’alumne, dins d’un marc de llibertat, a trobar la seva resposta personal a la vida.
  • Veiem a l’escola com la institució on l’alumne ha de trobar la desposta adecuada a les necessitats evolutives que configuren la seva identitat individual i social. Els ajudem a descubrir i potenciar les seves possibilitats intel•lectuals, afectives i físiques.
  • Reconeixem els valors individuals i de grupo que es troben en la familia i en el seu entorn físic immediat, al barri i a la ciutat, per la qual cosa establim una relació d’informació permanent amb la familia.

DOCUMENTACIO PER MATRICULACIONS
_______________________________________
  •  Els alumnes que procedeixen d’altres centres, hauran de portar degudament complimentat el full d’inscripció adjuntat:
1. Dues fotografies
2. Fotocòpia del DNI (de l’alumne, pares i germans)
3. Test i informes facultatius
4. Carnet de vacunacions
5. Concessió de beques
6. Certificat de disminució concedit per la Generalitat (C.A.D)
7. Si l’alumne procedeix d’un altre centre, historial acadèmic i/o llibre d’escolaritat
  • Es imprescindible que ens faciliteu els telèfons de contacte (domicili, feina , mòbil) o el d’algun familiar per a cas d’emergència
  • Per obtenir la beca (es tramita al juny) heu de portar a l’escola:
1. Fotocòpa del DNI de l’alumne/a i de tots els membres de la familia de més de 14 anys
2. Fotocòpia de les dades identificatives del compte o llibreta on es vulgui rebre la beca (l’alumne ha de ser el titular). Aquest compte no es podrà cancel•lar en tot el curs
3. Fotocòpia del certificat de disminució (CAD)
4. En cas de les families nombroses, fotocòpia de carnet
5. Demaneu la beca per omplir a la secretaria del centre

NORMES GENERALS
________________________________________
  •  L’ Escola Lexia estableix unes normes generals per al millor funcionament del centre que s’han de respectar:
1. L’escola comença les classes a les 09.15 h i les finalitza a les 17.00 hores. No disposem de servei d’acollida
2. Preguem màxima puntualitat en els horaris d’entrada i sortida dels alumnes
3. Si alguna vegada no pot venir a buscar a l’alumne la persona que ho fa habitualment, haureu d’avisar o presentar a la persona que el vingui a recollir, ja que no se’l lliurarà a cap persona desconeguda
4. Es necessari avisar a secretaria abans de les 10 hores del matí el dia que els alumnes no puguin assistir a classe, especialment si venen sols
5. Sempre que l’alumne, per desig dels pares,vagi sol, haurà de portar una autorització signada, tantmateix si ha de sortir abans de l’escola
6. En el cas de que la familia canvii de domicili o telèfon, s’haurà de comunicar de manera URGENT a secretaria
7. Si l’alumne, al llarg del curs canvia de metge especialista, psicòleg, neuròleg o bé inicia algun tractament de suport, és molt important que ho comuniqueu al profesor/a. En el cas de que prengui una medicació continuada, és IMPRESCINDIBLE omplir l’autorització per subministrar el medicament
8. Per tal d’afavorir una comunicació fluïda entre pares i escola, cada alumne tindrà un quadern o agenda on s’anotarà qualsevol notificació. Totes les notes s’hauran de signar a fi de tenir constància que han estat llegides. Es molt important que ens tornin signades totes les circulars en què es sol•licita resposta, tant si és afirmativa com negativa

LLISTAT DE MATERIAL
_______________________________________
  • El material necessari pel primer dia de classe és el següent:
1. Uniforme complert (texans i polo groc) i equip esportiu (sudadera I xandall).
2. Una bata (pels alumnes de primaria)
3. Una bata per a la classe de plàstica
4. Un estoig complert
5. Una agenda
6. Un raspall de dents amb tapa (o un necesser petit per guardar-lo.
  • Cada tutor sol•licitarà durant la primera setmana el material especific pel seu grup
  •  Es imprescindible que tota la roba que l’alumne porti a l’escola (bata, mudes, equip esportiu, de pisicina…) estigui marcada amb el nom i el primer cognom en una cinta apropiada per penjar-la amb facilitat
  •  Uniforme - Cada familia és lliure d’adquirir l’uniforme a qualsevol centre comercial o botiga
1. Primària:
  •  Texans blau marí (posibilitat de texans curts a l’estiu)
  • Polo groc
  • Jersei blau marí coll “pic”
  • Bata a ratlles blanques i blaves
2. Primària i Secundària – Roba d’esport
  •  Estiu: samarreta blanca, pantaló curt marí
  •  Hivern: sudadera blau marí llisa, pantaló blau marí llis i samarreta blanca.
CURS 2011 - 2012
________________________________________
  • Inici de curs:
1. El curs s’iniciarà el dia 12 de setembre i finalitzarà el 22 de juny a les 14.00 hores
  •  Horaris lectius primaria:
1. Entrada: 09.15 h del matí
2. Sortida: 17.00 h de la tarda
  •  Variació d’horaris:
1. Grup de 4art d’ESO - 09.15 a 14.15 h (un dia a determinar)
2. Grup de PQPI - 09.15 a 14.15 h (dimecres i divendres)
3. Grup de CIATE - 09.15 a 14.15 h (dilluns i dimecres)
  • Les absències i retards hauren de ser comunicats per telèfon a l’Escola
  • L’Escola no es fa responsable dels nens que arribin abans o es quedin fins més tard de les hores esmentades
  •  No és concediran permisos de sortida abans de les 17.00 hores no justificats
  •  Sol•licitud d’entrevistes:
1. Les families seran ateses els dies i hores proposats pels tutors/es
2. Les families sol•licitaran les entrevistes a secretaria o via agenda de l’alumne
  • Reunions informatives:
1. A partir de l´1 d’octubre amb la presentació dels tutors de curs
2. Les dates es comuniquen amb una setmana d’antelació
CURS 2011 - 2012
_______________________________________
  •  Dies assenyalats que es celebren a l’escola:
1. La Castanyada. Elaboració de panellets, cocció i menjada de castanyes
2. Nadal. Festa de Nadal amb representació i cantada de nadales
3. Carnestoltes. Cerca Vila amb disfresses i cremada del Ninot
4. Sant Jordi. Dia del llibre
5. Fi de curs. Festa organitzada per l’AMPA amb diverses activitats pels alumnes. Exposició dels treballs dels alumnes
  • Calendari de festius pel curs 2011-2012:
1. Diada Nacional de Catalunya – 11 de setembre
2. Festa de l’hispanitat - 12 d’Octubre
3. Tots Sants – 1 de novembre
4. La Constitució – 6 de desembre
5. La Immaculada – 8 de desembre
6. Nadal- 23 de desembre al 7 de gener
7. Setmana Santa – del 2 al 9 d’abril
8. Dia del treballador – 1 de maig
9. Dies de lliure disposició:
  •  31 d’octubre
  •  9 de desembre
  • 3 de Febrer
  •  2 de març
  •  30 d’abril

  •  Serveis que ofereix l’escola:
1. Servei de menjador:
  •  Servei mensual que inclou el dinar i l’esbarjo amb servei de monitors
  • Els alumnes es podran quedar a dinar de manera esporàdica avisant a l’hora d’entrada
  •  En cas de que l’alumne necessiti règim, s’haurà de demanar per escrit
  • No es faran bonificacions de menjador per manca d’assistència
  •  Per donar-se de baixa d’aquest servei s’haurà d’avisar amb un mes d’antel•lació
2. Convivències opcionals i sortides culturals obligatòries
3. Activitats complementàries – Optatives
4.El servei de transport escolar domiciliari no està contractat per Lexia. Unicament l'escola us ofereix la possibilitat de posar-vos en contacte amb xofers privats aliens al centre per facilitar-vos aquests trajectes
5. Activitats Extraescolars: Bàsquet (al Poliesportiu Mundet), Futbol (al Velòdrom d’Horta) i Taller d’Expressió Artística (a la mateixa escola). Totes les activitats extraescolars està organitzades per l’AMPA de l’escola.
6. Natació: 
Per a nens i nenes de 5 a 12 anys, un cop per setmana a la piscina del complex esportiu de l’Hospitalet Nord (Avda. Manuel Azaña, s/n) i els alumnes de secundària al Complex esportiu Rocafort.
  •  La quota s’abonarà en dues vegades (activitat voluntària)
EL TEMPS DEL MIGDIA
______________________________________
  •  El temps del migdia: el menjador escolar és un servei que ofereix l’escola a les famílies. La franja horària forma part d’un temps que engloba el moment de dinar i el temps de lleure. Per tal que aquest espai sigui un temps d’enriquiment personal i complementi la relació i la convivencia cal marcar unes normes i uns objectius que s’han de cumplir. L’assoliment d’aquests farà que l’espai de menjador mantingui una línia educativa amb l’escola. 
  • Objectius del menjador: assolir uns hàbits, unes normes de conducta que permetin potenciar l’autonomia personal dels alumnes i mantenir un clima de respecte i convivencia:
1. Integrar el nen/a en la dinàmica del menjador
2. Desenvolupar coneixements amb els estris de menjar, la neteja i altres components del menjador
3. Desenvolupar l’aprenentatge d’aquelles tècniques que suposin una innovació per a ells
4. Fomentar els hàbits de convivencia vers els mestres, els monitors, els seus companys i de respecte pel material i les instal•lacions
5. Aprendre a rentar-se les mans abans de dinar
6. Treballar els hàbits relacionats amb el menjador que esmentem: higiene, respecte, utilització dels estris de menjar etc…
7. Viure un àmbit de convivencia entre els nens del menjador vetllant per les relacions interpersonals i intergrupals
8. Utilitzar el diàleg com a eina per resoldre conflictes 
  • Normes del menjador:
1. Quan s’entra al menjador cal tenir les mans ben netes
2. Seure a la taula que els monitors i/o responsables considerin oporto
3. Utilitzar el tovalló
4. Seure correctament a taula
5. Alçar la ma per demanar el que es necessiti
6. Parlar amb un to de veu normal
7. Començar pel primer plat i utilitzar correctament els coberts
8. Es remarcaran els hàbits d’autonomia corresponents a cada edad
9. Ningú pot surtir del menjador amb menjar
  • Normes del pati:
1. Cal respectar el material i les zones de joc, així com mantenir el pati net
2. Fer cas de l’avís d’entrada del menjador
3. Mantenir el respecte cap els monitors i els companys
  • Picnic: els dies de sortides programades, els alumnes que fan us del servei de menjador, tindran un picnic.
  • Baixes i altes del servei de menjador: s’han de comunicar abans del dia 15 de cada mes i la baixa es donarà per mesos sencers
  • Dietes i medicació: el servei de menjador pot desposar de dieta i medicació sempre i quan es sol•licitin per escrit a la tutora a l’entrada a la classe. Si no es notifica per escrit, no es podrà servir la dieta
  •  En cas de que l’alumne hagi de pendre qualsevol medicament en l’horari de menjador ha de portar una autorització signada dels pares on hi consti el nom del nen/a, l’ horari i la quantitat que ha de pendre. Si no es notifica per escrit, no es podrà subministrar el medicament *********************************************************************
BON ESTIU I FELIÇ CURS 2011-2012 A TOTS !


*********************************************************************


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada